Szukaj na tym blogu

Translate

niedziela, 23 lutego 2014

Czekoladowa Lava!

Ciastko powstało, bo było obiecane pewnemu smakoszowi czekolady w ramach odwdzięczenia się za przysługę:) Miałam sporą tremę, bo nigdy wcześniej go nie robiłam, a pieczone za długo ścięłoby się i lawa zostałaby tylko w nazwie. Przeglądałam wiele przepisów, ale w każdym coś mi nie pasowało. Przypadkiem w dniu kiedy miałam ciastko wykonać, kupiłam gazetę Kukbuk. Przeglądając ją trafiłam na artykuł o czekoladowych wypiekach, w tym czekoladową lawę:) Przepis brzmiał wiarygodnie tzn., że uda się osiągnąć wypływającej czekolady. I naprawdę się sprawdził z drobnymi modyfikacjami, więc z czystym sercem polecam go wam publikując go na blogu.




Składniki:
 (na 7 kokilek o średnicy 10 cm - w oryginale miało starczyć na 4, a ja podwoiłam ilość składników i wyszło 7, a nie 8:)

300 gram czekolady gorzkiej + 14 kostek czekolady gorzkiej
160 gram masła
4 łyżki śmietanki kremówki
4 jajka
2 łyżki przesianego cukru pudru (w oryginalnym przepisie go nie było)
4 łyżki przesianej mąki
szczypta soli
masło i kakao do posmarowania kokilek

Przygotowanie:
1. Tabliczkę czekolady topimy w kąpieli wodnej razem z masłem i śmietanką. Mieszamy trzepaczkę, aby wszystko się połączyło i odstawiamy na bok, żeby masa przestygła. Ma być ciepła, ale nie gorąca.
2. Ubijamy całe jajka, aż bardzo zwiększą swoją objętość i zmienią się w piankę.
3. Do masy czekoladowej dodajemy przesiane mąkę i cukier, a następnie jajka i delikatnie mieszacie trzepaczką (ew. łyżka, ale nią ciężej wymieszać składniki), aż wszystkie składniki się połączą.
4. Kokilki dokładnie smarujemy cienką warstwą masła i równie dokładnie obsypujemy kakao.
5. Wlewamy masę do kokilek. Na środku każdej wciskamy po dwie kostki czekolady, tak aby raczej nie wystawały. Wstawiamy do lodówki na 30 min.
6. Piekarnik rozgrzewamy do 160 st i pieczemy ciastka 20 min (w oryginalnym przepisie było to 15-20 min,ale góra moich ciastek ścięła się właśnie dopiero po 20 min i wtedy też je wyjęłam).
7. Odstawiamy ciastka na minutę, po czym wyjmujemy je z kokilek - ja przystawiałam talerz do góry nogami i odwracałam, ciastka wychodziły bez problemu. Podajemy z owocami np. truskawkami, malinami czy jagodami, bitą śmietaną czy lodami waniliowymi. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz